Kultainennoutaja: Aurinko paistaa, päivä on vasta alussa, meillä on koko elämä edessä, ja sinä istut sisällä ja huolehdit jostain pöljästä hehkulampusta?
Kultaisennoutajan pentu: *juoksee ympyrää jaloissa, kupsahdellen ja lähes kuperkeikkoja tehden, häntä pyörii vimmatusti, mutta koira ei ymmärrä tuon taivaallista, vaikka kuinka osoitat lamppua ja tikkaita...*

Australiankelpie: Kolme. Yksi seisoo tikkailla ja pitää lampusta kiinni, toiset kaksi ulvovat niin, että ensimmäinen vääntelehtii tuskasta, ja kas! Lamppu on paikoillaan!
Toinen australiankelpie: Ai kas mikäs tämä on?? Ai hehkulamppu, ai oikeen Hehkulamppu? Siis siis siis Hehkulamppu? Siis oikeen HEHkulamppu? Ja mun - mitä mun pitää tehä? *Anova katse emäntään* Siis mitä??? Otanpa tämän nyt tästä ihan huvikseen suuhun... *POKS* Hups se meni rikki! *Omistajalla anova katse; ei ei ei tätä*

Lapinporokoira: Ai vaihtaisin lampun vai? (tökkäisee paheksuvasti kuonollaan ojentamaani uutta lamppua) Kysy uudestaan sitten kun sinulla on ihan Oikeasti taskussasi jotain hyvää...
Toinen lapinporokoira: Katsoo lamppuun, katsoo emäntään, katsoo lamppuun... kunnes lamppu on vaihdettu ja toteaa; Mitäs sitä itte, kun palvelu pelaa...

Eurasier: Tosimies ei pimeää pelkää.

Brasilianterrieri: Mamma! *bojooing* Lamppu *bojooing* Mamma, anna lamppu *bojooing, lamppu napataan suuhun* Vvavva, vvihiv vvamppu vvaitetaan? *bojooing* Vvavva? *kiipeää mammaa pitkin ylös* Vvavva? *pudottaa lampun* Mamma, mä tuun kanssa sinne ylös tikkaille, saanko mä tulla olkapäille? *kiipeää olkapäille ja kurottaa lamppupistokkeeseen* mamma, mitä täältä puuttuu? *melkein putoaa*

Heeleri: *syöksyy paikalle vahtituoliltaan* Missä on vaihdettava lamppu? Minä vaihdan. Minä vaihdan. (sähähtää paikalle tulleelle bordercollielle): Häivy!! Minä vaihdan sen.
Heelerin pentu: Täällä tapahtuu jotain! Minä, minä, minä! *syöksyy paikalle, sieppaa lampun, hyppää ikkunalaudalle, sieltä sohvan kautta kaapin päälle, jonne nukahtaa lampun kanssa*

Karjalankarhukoira: Ja miehä en lamppuu vaiha ko Karjalaan.

Jackrussellinterrieri: Voinhan sen tietty vaihtaa, jos siitä hyvästä saan nukkua mamin peiton alla. Tarkemmin kun ajattelee, niin mähän ooon luolakoira ja luolissa on pimeetä, joten ei kait sitä tarvii vaihtaa. Sitä paitsi mä saan muutenkin nukkua mamin peiton alla.

Parson russellinterrieri: *emäntä näyttää kattoa* *bojoing* kyllä mä tonne yletän *bojoing, bojoing, vaikka kuinka kauan kunnes emäntä näyttää hehkulamppua* väyväyväyväy, räyhräyh. Mikä toi on, ei haise ruualta ja on outo, väyväy. Jaa maistan kuitenkin, tää on mun, en anna, vien omalla pedille vaikka on pahaa. Enkä anna! Mun oma! Mitäs jätit mun ulottuville! Vaihda? Mihin? Onko makkaraa tai juustoa? Tää on siis mun, mutta vaihdetaan nyt sitten vaikka nakkipakettiin.

Kaanaankoira: Heitä se äkkiä pois, se räjähtää *juoksee sängyn alle*

Shiba: *katsoo silmät viiruina sinua, lamppua, sinua, virnistää kissamaisesti, puskee jalkaasi ja kävelee pois* - emmie viitti, vaiha itte jos on pakko.

Cavalier kingcharlesinspanieli: Voi kultaseni, tietenkin minä vaihdan hehkulampun, jos se kerran tekee sinut niin iloiseksi, Ja tämän jälkeen voimmekin viettää koko loppupäivän yhdessä, sinä ja minä...

Bullmastiffi: Mitä??? Lamppu, Älä nyt naurata... Kyllä minä osaan pimeässäkin nukkua!

Bordercollie: Vain yksi. Ja laitan vialliset johdotuksetkin kuntoon.

Skotlanninterrieri: Miksi minun pitäisi vaihtaa lamppu? Pimeässäkin pärjätään. Jos sinua häiritsee vaihda itse. Ai siitä saa palkkaa, no sehän muuttaa koko asian. Anna se lamppu tänne, mutta maksu ensin.

Tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Siis ei oo totta.. Lamppu! *hyppii, kierii ja kyttää lamppua* Annas tänne nii meikä koittaa
Njaah... njääh... Hmm... Posti, posti, posti *juoksee viivana ovelle, hehkulamppu unohtui jonnekin*

Mäyräkoira: Eikö riitä että katson sinua suurilla silmilläni anovasti, anna sitten ruokaa kun se lamppu on vaihdettu. Mielellään vaihda se nopeasti, Nälkä.

Pumi: Voi, mitä tahansa sinun vuoksesi rakkaani! Hetkinen! Naapurin katti *hau hau hau hau hau hau hau hau* Mitä sä sanoit? En kuule mitään haukuntani yli! Mikä tuolla rasahti?. Joku on varmana ovella. Yrittäköönpäs vahingoittaa sinua. *hau hau hau hau hau hau hau...* *haukku loittonee ja lamppu jää siihen missä se olikin...*

Welsh corgi pembroke: Tarvitaan yksi corgi, koska kukaan ei enää ikinä saa koskea siihen lamppuun, koska se on corgin... kukaan ei ikinä tule koskemaan siihen... kukaan ei uskalla...
Toinen pembroke: Siis puhut sä mulle... häh? Miten sä luulet että mä näillä jaloilla yllän vaihtamaan jotain lamppua. Ai Makkaraa palkaksi... oota sekuntti mä haen ensin tikkaat

Pomeranian: *näyttää suloiselta* Väy väy väy... *näyttää vielä suloisemmalta* Miksi minun pitäisi vaihtaa lamppu...? *surkea katse*

Englanninbuldoggi: Vaihda sinä se lamppu mutta ennen sitä nosta minut sohvalle nukkumaan.

Perhoskoira: Mitä? *häntä heiluttaa koiraa ympäri ja ympäri* Lamppu? *korvat levittäytyvät ja häntä pysähtyy* Äh.. *murhaava katse, korvat luimuun ja häntä koipien väliin* Taasko? Pardon, je ne suis pas finlandaise.

Bernhandilainen: Onkss (slurps) nää lamput kuolan kesstävii? (slurps)

Ranskanbuldoggi: Je suis fatigué... je ne suis pas toi serviver.

Mäyräkoira: En yllä siihen pahuksen lamppuun

Akita: Tottahan toki. Kunhan ensin näytät miten, kerrot miksi, lupaat makkaraa ennen ja jälkeen suorituksen ja annat minun nukkua ensi yön sängyssäsi muiden nukkuessa ulkona. Lisäksi lupaat, ettei minun tarvitse tehdä sitä ikinä uudestaan.

Groenendael: Missä missä? Ai lamppu vai.. Mitä se tekee? Vinkuuko se? Voiko sitä retuuttaa? Ai tonne ylös vai... Mjaah... voinhan yrittää... *hyppii* Ei onnistu... Mamma hei... Auta minuu, mie en oo mitään ilman sua... täys nolla... *vinkuu* No en oo... *vaihtaa lampun mamman avustuksella*

Schipperke: Hau hau, (hyppii kahdella jalalla) en yllä, komennan isoveli groendaalin maahan, hyppään sen selkään, hau hau, enkä vieläkään yletä... hau hau, hau hau... nyt joku tuli ovelle... hau hau... pitää mennä katsomaan... hau hau...
Toinen schipperke: Omahan on lamppus, vaihda itse.
Schipperke (pentu): kato lamppu. *nuuh nuuh nuuuuh* mikä se on? saako sitä purra? *nappaa lampun ja juoksee* etpäf faakkaan hiinniii! *ryntää sohvan alle ja jättää lampun sinne kuullessaan herkkupussin rapisevan*

Itäsiperianlaika: Ollaanko menossa ulos vai metsälle kun lamppu sammui? Selvä, vain ulos. Ei sitä tarvi vaihtaa jos mennään ulos.

Leonberginkoira: (hjooah) nousee ylös pediltään (hjooah), menee vaihtamaan lamppua (hjooah). ei tule mitään, uni tulee paremmin pimeässä... niinpä kultsu kaveri tulee ja vaihtaa lampun, leonberginkoira avustaa katseellaan (hjooah)

Tanskandoggi: Ömm... mitähän mä siitä hyödyn? (koira toimii erittäin hitaasti ja vaihtaa lampun vain siksi, että lupasit sille ison naudansisäfilepihvin)

Toyvillakoira: Puhallan vain bordercollien korvaan ja hän tekee sen. Siihen mennessä kun talon sähköjohdot on vedetty uusiksi, kynteni ovat kuivuneet.

Pon, Puolan alankopaimenkoira: Hehkulamppu on palanut – siis pallo vai? Hehkulamppu pitäisi vaihtaa – tennispalloko? Hehkulamppu tuolla katossa – keltainen tennispallo? Missä pallo? Anna se pallo mulle.

Afgaaninvinttikoira: Näkee lampun vain makkaranpalaa vasten, muussa tapauksessa voit nousta itse tikkaille, vaihtaa sen ja vaikka pudota. Mikäli taskussasi ei ole herkun herkkua, saat vaikka jäädä siihen lattialle makaamaan... joten, lamppu affen nenän päähän ja sormella ylöspäin: "Katso, pupu"... "Missä, missä, pakko haistaa"...
Toinen afgaani: Hei kaksijalkainen palvelijani, vaihda jo toi lamppu.

Sekarotuinen: Tiedät hyvin, että äitini oli kääpiömäyräkoira ja isäni chihuahua ja sinä pyydät minua vaihtamaan Katossa roikkuvan lampun

Rottweiler: Siitä vaan. Yritäs pakottaa.

Punainen irlanninsetteri: Lamppu *häntä vispaa* missä se on *vispaa enemmän ja pyörii ympyrää kuono maassa* missä lamppu *jatkaa samaa pari tuntia tuloksetta*

Shih tzu: Kyyle kyldäpieni. Anna palvelijoiden hoitaa asia...

Suomenlapinkoira: Minulle riittävät revontulet
Toinen suomenlapinkoira: Jaa lamppu... Kyllä mä pimeessä pärjään, hajuaisti toimii... Sehän lämmittääkin. Ei sitä siis... Mennään pihalle Luntakin satanu.Tuu jo ja unohda se tyhmä lamppu
Kolmas suomenlapinkoira: *pohtii pitkään* vaihtaa, ei vaihda, vaihtaa, ei vaihda... *katselee ympärilleen* esitänpäs hieman tyhmää niin vältyn työnteolta... *sulkee silmät* komennat taas. *avaa silmät, nousee ja juoksee keittiön pöydän alle* komennat taas *tulee haukkuen ja vaihtaa hehkulampun nopeasti*

Basset hound: (tuijottaa ilmeettömästi kun pyydät sitä vaihtamaan lampun)

Cairnterrieri (pentu): Hehkulamppu? Onko se lelu? Anna tänne!! *sieppaa lampun ja lähtee juoksemaan villisti ympyrää, kunnes kuulee sanan "ulos" ja säntää pihalle* Syyssiivouksen yhteydessä lamppu löytyy "haudattuna" sohvan ja seinän väliseen rakoon...

Espanjanvesikoira: - ¿Excúseme? No hablo finlandés.

Borderterrieri: Ai hehkulamppu vai? No okei, mami, jos tahot. *ottaa hehkulampun ja vie sen tikkaiden juurelle* No niin, nyt mä hyppään tonne *loikkaa tikkaiden ylimmälle askeleelle* Oho, oonpas korkeella. Ja hehkulamppu jäi alas. Oho, tuolla on jänis, menen heti perään! *loikkaa alas tikkailta ja ryntää jäniksen perään jättäen hehkulampun omaan arvoonsa*

Labrador: Minä, Minä. Ole kiltti anna minun vaihtaa hehkulamppu! Saanko? Saanko? Saanhan?

Australianterrieri: Ai mää vai? Mitä siitä on luvassa? Jo vain, kyllä hoituu, kunhan tarkistan asian ay-pomolta, että saadaan palkkaneuvottelut käyntiin.

Espanjanmastiffi: *hautaa lampun ja mätkähtää kummulle taljaksi* Hehkulamppuko? Ei se tänne tullut.

Basenji: Ketä kiinnostaa? Jos nukuttaa niin nukutaan, jos riehuttaa, niin riehutaan!
Toinen basenji: Anna nannaa, anna nannaa, saatan vaihtaa tai sit en

Japanese chin: Niin se on hehkulamppu... Minä en tee sillä mitään ellei se ole syötävää tai leikkilelu.

Pitkäkarvainen collie: Ei käy, siinähän menee kampaus sekaisin ja minua kuvataan kohta.

Alaskanmalamuutti: Anna bordercollien tehdä se. Voit antaa minulle ruokaa sillä välin kun hän on hommissa.
Toinen alaskanmalamuutti: En *heiluttaa häntää*. Rapsuta *makaa maassa ja näyttää mahaa*. Vielä *lyö tassulla*

Novascotiannoutaja: "Jaahah, lampunvaihto. Mutta mikäs tuolla onkaan? Liikkuuko se? Ans kun vilkaisen... Ja tuolla kauempana on varmaan jotakin tutkittavaa!" Jää siis tekemättä ilman valvontaa.

Malinois: Ou Jeah, Mä teen sen heti. Mitä muuta mä voin tehdä? Mä teen kaiken mitä pyydät! Ai sori hyppäsinkö mä vahingossa pöydälle, no enhän mä nyt tarkottanut, että se maljakko olis pudonnut. Jaa että sokeriastia tippui myös. No kyllä mä ehdin vielä nuolla ne sokeritkin. Mutta toisaalta mä kyllä tykkään olla pimeessäkin. Aivan sama. Voin kyllä vaihtaa sen lampunkin. Ohoh törmäsin seinään...

Samojedinkoira: "Lamppu? Ai se lamppu... Hei kato lapsia, saanko antaa pusun, saanhan saanhan saanhan?" *monien nuolasujen jälkeen* "Niin se lamppu, siis mikä lamppu? Saako se turkkini näyttämään hyvältä?"

Cockerspanieli: Miksi vaihtaa? Voin pissiä matolle pimeässäkin.

Westie: Lamppu? Joo, Kivaa kivaa, *nuolee lamppua* hmm.. ei maistu miltään... *nuolee lisää* ei vieläkään makua.. Hei voisitsä antaa ton mun nallen ku se on niiiiin hyvän makunen *kerjää molemmat tassut ojossa*

Keeshond: Minä tein jo oman osuuteni ja järsin uuden lampun kannan. Istuin myös lampun päälle ja se takertui peppukarvoihini.

Dogo argentino: Mitä tahansa vuoksesi rakas emäntä *oksentaa juuri nielaisemansa hehkulampun suurieleisesti matolle ja katsoo ylpeänä ja hyvin vakavalla naamalla suoraan silmiin*

Volpino italiano: Mamma mia mikä lamppu, kerrassaan fantastico...

Dobermanni: Kun on pimeää, minä aion nukkua sohvalla.

Suomenpystykorva: Höh, *Hauhau* Mitään *hauhau* ei *hauhau* tapahdu *hauhau* vaikka *hauhau* mä *hauhau* haukun *hauhau* kuinka *hauhau* paljon *hauhau*
Toinen suomenpystykorva: *kaivaa kukkapenkkiä* huudat uudelleen *vilkaisee olkansa yli, painaa korvat off-asentoon, hännän alas ja ottaa ritolat* huudat perään *juoksee kovempaa*
Vielä yksi suomenpystykorva: *Ei reagoi lamppuun vaan tuijottaa vuorotellen Sinua ja kaappia/pöytää/tms missä on pipareita* Anna pipari! Nyt, *ei edelleenkään reagoi lamppuun mitenkään* Pipari! Nyt, *tuijottaa edelleen Sinua ja kaappia* Pipariaaaaa *hermostuu kun ei saa piparia ja puhutaan vaan hehkulampuista* Hauhauhauhauhau älä häiritse mua typerillä lampuillas. Pipariaaaaa

Mastiffi: Mastiffit Eivät pelkää pimeää.

Walesinspringerspanieli: Ai puhut sä mulle? Tietenki mä voin sen lampun vaihtaa jos palkasta puhutaan.

Chow Chow: Olen samaa mieltä malamuutin kanssa. Siis kunhan olen ensin ottanut torkut.

Keskikokoinen villakoira: Vain yksi. Minä ja muut rotuni edustajat olemme hyvin viisaita. Tekisimme näin; Toisin korokkeen (kirjan, laatikon..) ja menisin sen päälle. Sen jälkeen hyppäisin todella korkealle. Repisin koko lamppuhöskän alas. Siinä osuuteni, isäntä kyllä hoitaa loput. Ja yleensä olen saanut kehutkin, isäntä yleensä huutaa näin: "Samperin piski!". Kyllä minä kiitoksen olen ansainnutkin.

Briard: No, voinhan mää sen tehdä... ööh vai tekeekö joku vai ööh mitä siis, ihan yksin vai?

Saksanpaimenkoira: Jos joku vieras sanoo että pitää vaihtaa niin älä nyt, mä vartioin että tuo borderi hoitaa sen oikein, mutta jos mamma käskee niin tottakai, minkävärisen haluat ja kuinka monta?

Bichon Frisé: Sinä luulet - Minun - tekevän Mitä? Mitä jos vain makaan tässä ja näytän upealta?

Whippet: Lamppu, lamppu... aaa, Aivan se. Juu, tuota noin. *bojojoing* Hei, hei joku siellä alhaalla, Auttaisiko joku pääni pois katosta. Ai mitä? Että palokunta? Äääää? No kunhan ei tuu juttua lehteen...
Toinen whippet: Ok, mutta ota ensin kiinni.

Ajokoira: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Tiibetinterrieri: Ai mitä, mikä lamppu? Mulla on tukka silmillä koko elämän ajan, olen siis tottunut pimeään. Eiköhän joku muu sen tee *mutinaa*

Kk saksanseisoja: Minä? Yksin? Ehei! Missä muut, Missä muut? Ja sitäpaitsi, missä sinä makkaraa näet? Ja luuletko että voisin yksin vaihtaa tuon lampun! Ehei, ei onnistu! Ja jos et pahastu otan nyt pienet...zzzzzzz...tisazzzzzzzzzzzzz...

Hollanninpaimenkoira: Jes. (* hyppy *) Hehkulamppu (* hyppy *) Anna mulle se. (* hyppy *) Vaan mä pääsen noin korkeelle. (* hyppy *) Bordercollie ei ikinä yltäis tonne (* hyppy *)

Siperianhusky: Saako sen vedettyä sinne?
Toinen siperianhusky: Tuo nuotio on ollutkin hiukan huonolla hapella. Joko mennään?

Italianvinttikoira: Minä. Minä vaihdan sen. *höh* Minne unohtuivat tikkaat?? *pomppu* Borderi saa hoitaa homman, en ylety...

Karjalankarhukoira: Mennäänkö metsään? Ai ei. No, kerro sitten ja muista vaihtaa lamppu.

Beagle: *häntä vipattaa* Lamppu... mikä se on? *nuuskii lamppua ja häntä vipattaa nopeampaa* Onko se syötävää? *ottaa lampun suuhun ja häntä vipattaa vielä nopeampaa* En anna, tää on mun! Oho, mä söin sen! Anna toinen lamppu! *häntä vipattaa edelleen* Anna nyt se tänne. *ottaa toisen lampun suuhun* Ohho, sehän syttyi. *häntä pysähtyy hetkeksi* Lamppu sammui! *häntä alkaa taas vipattaa* Lamppu syttyi uudestaan. *häntä heiluttaa koiraa niin että lamppu lentää suusta* Okei, vaihda sä se lamppu, mä lähden "imuroimaan" keittiön lattialle pudonneet ruoanmurut.
Toinen beagle: Jes-jes-jes *häntä heiluu ja koira hyppii kenguruloikkia kahden metrin korkuuteen, boeng, boeng, boeng* leikitään, leikitään, leikitään! Mitä, lamppu kattoon? eihän se liiku, eihän se ole hyvää, booooooring, booooring *häntä laskee 100asteen kulmasta 80 asteeseen* hullu emäntä, laita itse, mitä tekis, mitä tekis, mitä tekis...

Newfoundlandinkoira: No jos on ihan pakko, niin voin mä sen kohta vaihtaa. Levähdän vain ensin vähän.

Kääpiöpinseri: Nyt hollanninpaimenkoira on erehtynyt! *esimerkkihyppy* Minäkin pääsen - pääsen *hyppy* pääsen *hyppy* noin korkealle *kilinkolinkilin* ... uups... hmmm... no käviskö jos mä vaikka Söisin sen lampun? *kurnks*

Chihuahua: Yo quiero Taco Bulb.

Tervueren: Ai taasko, minähän vaihdoin sen jo.
Toinen tervueren: Jeee, Vaihdetaan lamppu. KIvaaa, Okei siis... Tota... Ihan aluks... Voiko tän syödä?
Kolmas tervueren: Kliks, lamppu on jo vaihdettu, huomasitko mamma, että se oli sammunut?

Airedalenterrieri: (toimii komentajana lampunvaihtajalle) Lampunvaihtaja tänne. Lamppu Suuhun. Tuolille nouse. Lamppu kierrä. jne. Työ lankeaa mahdollisesti bordercollielle.

Vehnäterrieri: *katsoo lamppua* *väntä vispaa* Anna mulle. *antaa tassua* *haukahtaa, häntä vispaa* Anna mulle. *Ottaa lampun* Leikitään. Kiva pallo. *häntä vispaa, etujalat maata pitkin* En minä tätä SINULLE anna. Ai, pitikö tehdä jotain? *haukahtaa ja kääntyy, katsoo taaksepäin, häntä vispaa* Tää on Mun. *lopulta unohtaa lampun ja jättää sen lojumaan jonnekin, mistä Borderi löytää sen*

Dalmatiankoira: Lamppu? Missä? Missä? Ai tuolla! Mä saan sen... mä saan sen... oota oota... *vispaa hännällään niin kovaa että lamppu hajoaa ja yrittää syödä sirpaleet*

Shetlanninlammaskoira: iiik. Hehkulamppu,
mikä on hehkulamppu? onko se jotain vaarallista? yhyy, pitäisikö sille haukkua? ihan vaikka varmuuden vuoksi? *haukkuu* ettei vain käy kimppuun? *haukkuu* haluatko sä ihan varmasti vaihtaa sen? *haukkuu lisää* onko se turvallista? yhyyy... tämä on aivan kamalaa, mutta on uhrauduttava omistajan puolesta! voi pienen koiran henkiriepua... nyyh...
Toinen shetlanninlammaskoira: Ai hommia? Jee, anna nopeasti se lamppu tänne ennenkuin bordercollie taas tekee kaiken kivan. Valmis. Saako tästä namia?

Irlanninsusikoira: Voisiko joku toinen tehdä sen? Minulla on nimittäin kamala kankkunen...
Toinen irlanninsusikoira: Siis hei tehdään tää nyt heti selväks! Eli vaihda ite lamppus ja anna mulle ruokaa tai muuten mä tallon sun varpaille, nojaan kyljellä sun polvet rikki tai jos oikeen häijyks heittäydyn niin lähen vetämään taluttimesta lenkillä! Eli vaihda ite lamppus!

Portugalinpodengo, pieni: Jaa hehkulamppu vai? Ai että vaihtaa? Älä nyt viitsi naurattaa, en tahdo. Ai että sais namia... anna se nami mulle niin hommaan kaverin tekeen, sovittu?

Pointteri: Näen sen, tuossa se on, juuri tuossa...

Kiinanharjakoira: Kertoisitko uudestaan Miksi se hehkulamppu ylipäätänsä pitää vaihtaa?

Kiinanharjakoira (Powder Puff): Kun olet sitten kertonut hyvän syyn miksi, voit antaa työn bordercollielle. Minä menen tästä näyttelyyn.

Greyhound: Se ei liiku. Mitä väliä?

Portugalinvesikoira: Ai, että mikä? En oikein näe... *Omistaja laittaa koiralleen pompulan* Toiko on hehkulamppu? Enpäs ookkaan ennen nähnyt. *Häntä heiluu laiskasti* Onkos sitä namia tiedossa? *Haistelee tarkasti omistajansa taskuja* Vai ei ole namia? Bordercollie voi vaihtaa lampun, sillä näin just, että isännällä oli kakkua lautasella... *Lähtee häntä heiluen toiseen huoneeseen*

Coton de tulear (pentu): Vaihdetaan lamppu. Ja uudestaan. Vaihdetaan lamppu. Ja uudestaan. Vaihdetaan lamppu. Ja uudestaan. UPS - ei voinut pidättää. Mihin jäätiinkään... vaihdetaan lamppu... (Teletapit-tyyliin)
Aikuinen coton de tulear: Lamppu? Ai tuoko... *nuuskii hieman ja pomppaa taaksepäin* Hui. *pakittaa mamin jalkoja päin* Väyväyväy! Ajan sen pois, mami, pelko pois! Väyväyväy!

Staffordshirenbullterrieri: Onko pakko jos ei haluu? No viittitkö sitten rapsuttaa ensin toisen korvan takaa ja sitten toisen ja sit jos vielä rapsutat mahanalta ja sit vähän vielä toisesta kyljestä ja sit toisesta kans, sitten tietysti täytyy rapsuttaa vähän myös... *syö ja ottaa torkut rapsutusten jälkeen. Lamppu ei tule vaihdettua*

Australianpaimenkoira: Laitan ensin kaikki hehkulamput pikku ympyrään...
Toinen australianpaimenkoira: Yksi, mutta *yritäppäs* saada se uskomaan että palanut lamppu on tarpeeton ja kuuluu roskiin.
Kolmas australianpaimenkoira: Lamppu? *Katsoo ylös* En mää sitä voi vaihtaa *vilkasee taas ylös* Sillä ei oo lampaan turkkia, jalkoja, korvia, hännänypykkää. *Tarkastaa asian* Noo kyllähän mä sen voi vaihtaa jos vä otat sen alas ja piirrät siihen hännän, jalat, turkin ja korvat

Bokseri: Jos nyt ensin vähän hypin ja pompin sen lampun ympärillä ja sitten koitan vaikka heitellä sitä. Jos se vielä on ehjä, laitan sen paikoilleen jos tiedossa on maittava makupala.

Vanhaenglanninlammaskoira: Hehkulamppu? Hehkulamppu? Oliko se mitä juuri söin hehkulamppu?

Länsigöötanmaanpystykorva: Tarkastaa onko mammalla makkaraa palkaksi ja jos on, niin kiilaa lapukan, malin, bc:n ja muiden ohi ja vaihtaa lampun *hau, hau*. Ellei makkaraa ole tiedossa, göötti pyörii kuitenkin jaloissa *hau, hau, hau* yrittäen olla avuksi parhaansa mukaan, mutta tosiasiassa on vain tiellä...

Suurijapaninkoira: Hmmm, yhdyn täysin malamuutin ja chow chown mielipiteeseen. Haluaisin myös täydentää aihetta lisäkysymyksellä "Onko kukaan selvittänyt, onko mitään järkeä vaihtaa lamppua?".